Iksu, sensommarvärme och white guide – v. 35 2017

Förra veckan var en intensiv vecka, första veckan på terminen för studenterna och det märks alltid, sån positiv stämning det blir på campus. Vi tar väl förra veckan i snapshots som vanligt.

Jag körde sista somamove innan höstschemat, då blir det somamove + yoga för löpare på måndagar

Jag hängde mycket på Iksu, jag hade pass på måndag, på tisdag började jag på ett nytt litet program i gymmet, på onsdag var det dags för pilatesutbildning igen och på torsdag testade jag crosstrainer för första gången. Dödstråkigt. Fredag var jag faktiskt också på Iksu, men i all hast och drog på mig en träningsvärk som höll i sig hela helgen.

img_0124Vi var en kväll på Hunger & Törst och firade mamma som gått i pension. Fredagkväll och lördagmorgon fick jag låna Layla och det var så fantastiskt fint väder så vi var ute en låååång promenad. Riktigt varmt blev det också

tempimageforsave-1Gick uppströms Umeälven, hur fint?

En som sov borta när Layla sov över hos mig, sover rätt gott när han väl kommer hem igen.

Väldigt fin helg med vackert väder och superfina kvällar. Än lever sensommaren!

Jag såg:

Sista avsnittet av Game of thrones och sen höll jag mig ända till helgen innan jag började på en ny serie – Outlander. Gillade det från första avsnittet och dra mig baklänges när slottet Leoch där det utspelar sig är samma som Winterfell i Game of thrones.

Jag läste:

Inget den här veckan heller, jag har haft fulla dagar och kvällar minst sagt och stupat i säng kring tio. Lägg till att Charlie varit hemma själv så mycket att han levt riktigt rövare om nätterna så jag sovit ännu sämre och stupat ännu hårdare nästa kväll.

Jag tänkte:

Att jag tänker alldeles för mycket på min fot. Läste ett roligt inlägg om just det, en annan som är skadad i en tå. Läsvärd igenkänning hos Johnny på pace on earth – jag är mer än min tå.

Jag tränade:

Som sagt, en hel del på Iksu denna veckan. Jag har följt ett schema jag har bett en PT sätta ihop åt mig. Jag har tänkt det förut att jag vill effektivisera träningen lite, jag har inget emot att vara generalist och att jag aldrig kommer få till tre löppass i veckan eller göra någon supertid på Vasaloppet men lite bättre struktur vore bra. Mest för att alla veckor ser så himla olika ut, jag vickar på iksu eller är iväg med jobbet och vips är det någon träningskurs jag går eller en yogahelg jag åker på. Eller fjällresor med timmar av utomhusluft in på kontot. Hur lägga upp träningen däremellan så jag inte bränner ut mig totalt och inte heller bara latar mig? Det har jag tänkt få hjälp med. Det gick väl sådär att hålla sig till det första veckan eftersom jag går pilateskursen så blev det några (eh, 3…) timmar för mycket träning. Mindre lyckad start alltså och bevis på varför jag behöver specialanpassa varenda vecka. Galen träningsvärk dock av gympassen och härligt vara tillbaka just på gymmet, alltid en tröst när jag inte kan springa. Foten är bättre och äntligen har jag fått en övning jag kan nöta på med, då känns det som att det går åt rätt håll iallafall.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s