Löpning och valborg – v.17!

Veckan har varit kantad av aprilväder och flera roliga träningspass, många med kompisar och trots vädret det mesta utomhus. I helgen har jag hängt mycket med Maria och vi både simmade och sprang. Jag klarade att crawla 50 m för första gången! Sen gick vi och käkade brunch, på elite hotel mimer, nu har jag snart provat allt de har där. Jag firade även valborg med familjen Carlsson med säsongen grillpremiär. I övrigt tagit det rätt lugnt, en sväng till farmor på onsdagen. En rätt så vanlig vecka helt enkelt. Några snapshots:

img_2053Veckans tyngsta pass var en morgon på strandpromenaden.

img_2087Jag och Maria efter avslutat långpass på söndagen. img_2056Lagade en chicken tikka masala som blev riktigt lyckad! img_2091Diabilder från Hawaii 1983img_2077chokladkaka deluxe på elite hotels brunch.

Jag såg:

Haft flera lugna kvällar där jag tänkt att jag skulle se på TV men inte kommit på något jag velat se, rätt skönt friskhetstecken. Känns konstigt att se TV när det är så ljust ute också. Såg däremot diabilder för första gången på säkert 20-25 år!

Jag läste:

Läste ut fyren mellan haven. Herregud så jag bölade. Läste också senaste runners world från pärm till pärm.

Jag tänkte:

Så många gånger jag tänkt att jag borde lära mig laga indiska grytor hemma, och så fanns det färdiga kryddblandningar utan mjölk i på affären. Lyxigt!

Jag tränade:

Det här blev en sån där vecka som bara brukar finnas i träningsplaneringen. Jag hann allt jag tänkt, och en bra variation dessutom. Måndag med somamove och en stund styrka med fokus på vad jag behöver till löpning. Tisdag sprang jag efter jobbet och allt flöt på kanon, jag var snabbast i år. Onsdag var vilodag och på torsdagmorgon var formen som bortblåst, allt gick tungt. Fredagmorgon körde jag spinning och CX och testade ett par cykelbyxor, recension kommer snart och fick leva på energin hela dagen. Lördag siming och söndag långpass med Maria. Summa sumarum alltså tre löppass, första gången i år det hänt. Dessutom ytterligare ett alternativt konditionspass och så styrka två ggr, precis tillräckligt. Det enda jag kunnat göra mer var kanske stretcha, men jag kör så mycket yoga att jag har inte samma behov av att stretcha efter varje pass eller måste gå på yoga varje vecka, jag kan slarva lite bara det inte blir för mycket.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s