Om Zlatans PR-kupp för svältande barn

Jag har sagt det förr, kändisar utnyttjar sitt kändisskap till att göra goda saker. Igår släpptes nyheten om varför Zlatan plötsligt har så många nya tatueringar (har han verkligen gjort dem på riktigt dock?) och hela halva världen har redan sett filmen. ”When you see me, you see them.” Det är tillsammans med world food programme, som ligger under FN, som det är en kampanj för att belysa att det finns 805 miljoner människor i världen som svälter. Många av dem är barn.

Jag är världsförälder i unicef, och bloggar om det då och då. Alla kan vi göra nånting. Men Zlatan alltså, han bara växer och växer i mina ögon. Det  här var riktigt, riktigt bra.

3 thoughts on “Om Zlatans PR-kupp för svältande barn

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s